Skip Navigation Links

Студенти педагогічного факультету ХДУ розповіли про досвід академічної мобільності та участі в проєктах

26 березня на педагогічному факультеті Херсонського державного університету відбулася відкрита зустріч зі студентами-учасниками міжнародних стажувань: «Академічна мобільність: очікування та враження».

 

27 березня 2024 р.

Захід проходив у межах тижня педагогічного факультету, присвяченого 47-й річниці від дня його заснування.

Модерувала захід Анастасія Волянюк, помічниця декана педагогічного факультету з міжнародної діяльності. Вона розповіла, що на сторінці міжнародних зв'язків та проєктної діяльності педагогічного факультету можна знайти всю необхідну інформацію щодо активностей та можливостей.

“Весь рік, постійно, триває набір на навчання в Поморський університет, університет в Познані і університет в Австрії. Це різні часові проміжки, але якщо ви захочете, то ми вас зорієнтуємо по датах, коли буде набір до певного університету. Тут також можна прочитати про досвід інших студентів, знайти інформацію про відділ міжнародних ініціатив та проєктної діяльності, про курси офісу іншомовної освіти тощо”, наголосила заступниця декана.

Формат заходу передбачав обмін досвідом студентської міжнародної мобільності. Тому спікерами виступали самі ж студенти.

“Будемо дуже раді, якщо після цього заходу хтось зацікавиться і захоче стати таким же активним учасником міжнародної діяльності, як і наші сьогоднішні спікерки. Інколи буває, що ви знаходите самі пропозиції, інколи когось доводиться вмовляти, але результат найчастіше це задоволені студенти, які радять їхати та брати участь. Будь-які можливості варто використовувати!”, наголосила Анастасія Волянюк.

У межах зустрічі близько 10 студентів поділилися своїм позитивним досвідом участі в семестрових навчаннях в університетах Польщі, Австрії, персональних проєктах, літніх школах тощо. Вони також розвіяли міфи, надали рекомендації, поради щодо навчання і розповіли, як змогли покращити рівень іноземних мов. Про те, що досвід дійсно позитивний говорить те, що значна частина студентів вже неодноразово бере участь у таких програмах академічної мобільності.

Важливо зазначити, що студенти не лише використовують можливості, які надає університет, а й самостійно проявляють активність та ініціативність. Так, студентка V курсу Катерина Радіонова стала учасницею міжнародного волонтерського стажування “Youth 4 Impact” від ВМГО “AIESEC в Україні”, що проходило на базі Özel Renkli Düşler Akademisi Anaokulu в Анталії (Республіка Туреччина). Там дівчина проводила розвиткові та навчальні заняття з групою дітей від 3 до 5 років.

Такі стажування це, без сумніву, незабутній досвід та нові можливості, однак цьому передують певні страхи, побоювання, притаманні студентам, щодо мови, нової культури та адаптації в новому середовищі. Тож Катерина Радіонова зупинилася на трьох моментах, які радить зробити студентам, які вже замислилися над тим, аби проходити стажування або брати участь у міжнародній програмі:

“Потрібно чітко зрозуміти, куди ти збираєшся їхати і дізнатися якомога більше про цю країну, щоб у вас не було культурного шоку, поспілкуватися з людиною, яка жила в цій країні і може розповісти як там насправді. Також можна було б поїхати з другом, якщо є така можливість. Звісно, у мене там були друзі-волонтери з інших країн, але мені здається, що мати когось “свого” було б дуже-дуже класно! І, звісно, поставити персональні цілі на стажування, аби чітко знати, що ти хочеш від нього. У моєму випадку я знала, що хочу певний досвід перенести в наукову діяльність, так і вийшло, бо наукова робота була написана на основі спостережень і експерименту в даному садочку. Тому важливо поставити цілі і досягти їх, тому що приїхати додому і мати якісь особисті галочки в списку своїх цілей – дуже класно!”.

Далі виступила ще одна студентка факультету – Анастасія Желуденко, яка розповіла про навчання за програмою Еразмус + у Поморському університету у Слупську (Польща):

“Ми отримали нереальні емоції від навчання, тому що викладачі дійсно круті, говорять багатьма мовами. Нереально круті гуртожитки, зручне житло, нормальна ціна. Щодо навчання: всі входять в ваше положення, ви навчаєтеся в двох університетах одночасно, тому кожен викладач йде вам на поступки, допомагають з навчанням. Єдине, що я б хотіла сказати дівчатам та хлопцям, що хочуть їхати за цією програмою: ризикуйте, їдьте, не бійтеся, все у вас отримається, просто вірте в себе!”

Другокурсниці Олександра Тацоха, Вікторія Федів та Вікторія Морозенко мають досвід у форматі зовсім іншої міжнародної активності – проєктній діяльності. Дівчата самостійно взяли участь у конкурсі проєктів від UPSHIFT – глобальної програми дитячого фонду ОНН (ЮНІСЕФ), виграли фінансування і під нього реалізують свій персональний проєкт. Разом вони працюють над важливою та актуальною темою – нестача позашкільного спілкування серед дітей початкових класів.

“Чому саме ця проблема? На наш погляд у зв’язку з останніми подіями у нашій країні значно скоротилася кількість фахівців, які б могли проводити різні заходи та активності для дітей, особливо це стосується малих громад, сіл. Як майбутні вчителі вирішили спробувати свій проєкт щодо дозвілля для початківців. З 200 команд наша заявка потрапила в топ-25 і нас запросили на співбесіду з організаторами, які зацікавилися нашою ідеєю. Потім ми потрапили в десятку команд, яких запросили на будкемп – практичне навчання, яке проходило в Києві”, – розповіла Вікторія Морозенко.

У межах участі у програмі дівчата провели 12 майстер-класів на різні тематики для дітей в громадах декількох областей України.

 Пресцентр ХДУ

Опублікувати на Twitter Опублікувати на  Facebook Опублікувати на LinkedIn telegram viber

Можливості: Версія для друкуВерсія для друку Відправити другуВідправити другу