Оновлено: 03.01.2024
ПЛАН РОБОТИ ЛАБОРАТОРІЇ
НАПРЯМ ДІЯЛЬНОСТІ І ЗАВДАННЯ ЛАБОРАТОРІЇ
Основні напрями діяльності НДЛ:
Мета:
Проведення досліджень відповідно до Закону України «Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки» в галузі освіти, напрям Фундаментальні наукові дослідження з найбільш важливих проблем розвитку науково-технічного, соціально-економічного, суспільно-політичного, людського потенціалу для забезпечення конкурентоспроможності України у світі та сталого розвитку суспільства і держави».
1 Наукова компонента:
1.1 Проведення наукових досліджень з наукових проблем методики навчання математики.
1.2 Створення тимчасових та довгострокових творчих колективів для вирішення наукових проблем у галузі освіти.
1.3 Впровадження результатів наукових досліджень у практичну діяльність гімназій, ліцеїв, коледжів, профільної школи, педагогічних ЗВО.
1.4 Підвищення h-індексу співробітників НДЛ шляхом публікацій в міжнародних та фахових виданнях з педагогіки, психології, математики.
2 Освітянська компонента:
2.1 Впровадження результатів досліджень в освітній процес, створення навчальних посібників тощо.
2.2 Створення постійно діючих семінарів з проблем математичної освіти.
2.3 Залучення студентів до проведення наукових досліджень
2.4 Участь у підготовці наукових та науково-педагогічних кадрів
3 Інноваційна компонента:
3.1 Створення і реєстрація об’єктів інтелектуальної власності
3.2 Створення інноваційних структур для трансферу технологій
Основні завдання НДЛ:
- проведення соціологічних досліджень;
-проведення експериментальних досліджень;
- розробка нових і адаптація існуючих технологій навчання математики;
- підготовка дисертаційних досліджень;
- розробка спецкурсів і спецсемінарів;
- створення спеціального неперіодичного видання та публікація наукових робіт (статей);
- підготовка методичних матеріалів для студентів педагогічних ЗВО, коледжів, ліцеїв, гімназій.
- популяризація знань: участь членів лабораторії у семінарах, курсах перепідготовки
адміністративних, педагогічних кадрів, виступи перед учнями шкіл, студентами вищих
закладів освіти.
- обґрунтування наукової теми для участі у конкурсі на держбюджетне фінансування.
Перелік нормативних, організаційних й методичних документів
науково-дослідної лабораторії
«Міжкафедральна науково-дослідна лабораторія розвивального навчання»
№
|
Назва документа
|
Вид робіт, під час проведення яких застосовуються документи
|
Прим.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1.
|
Положення про науково-дослідну лабораторію «Міжкафедральна науково-дослідна лабораторія розвивального навчання»
|
Діяльність лабораторії
|
http://www.kspu.edu/About/Faculty/FPhysMathemInformatics/
ChairAlgGeomMathAnalysis/Laboratory.aspx
|
2.
|
Закон України від 05.09.2017 №2145-VIIІ «Про освіту»
|
Залучення учасників освітнього процесу до процедури дослідження у галузі методики навчання математики в педагогічних ЗВО, коледжах, ліцеях, гімназіях південного регіону України та обробки результатів дослідження
|
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
|
3.
|
Закон України від 1 липня 2014 року №1556-VII «Про вищу освіту»
|
Залучення учасників освітнього процесу до процедури дослідження у галузі методики навчання математики в педагогічних ЗВО, коледжах, ліцеях, гімназіях південного регіону України та обробки результатів дослідження
|
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text
|
4.
|
Закон України від 01 липня 2020 року №463-IX «Про повну загальну середню освіту»
|
Залучення учасників освітнього процесу до процедури дослідження у галузі методики навчання математики в педагогічних ЗВО, коледжах, ліцеях, гімназіях південного регіону України та обробки результатів дослідження
|
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text
|
5.
|
Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012-2021 рр.
|
Залучення учасників освітнього процесу до процедури дослідження у галузі методики навчання математики в педагогічних ЗВО, коледжах, ліцеях, гімназіях південного регіону України та обробки результатів дослідження
|
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/344/2013#Text
|
6.
|
Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ ст.
|
Залучення учасників освітнього процесу до процедури дослідження у галузі методики навчання математики в педагогічних ЗВО, коледжах, ліцеях, гімназіях південного регіону України та обробки результатів дослідження
|
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/347/2002#Text
|
7.
|
Державна національна програма «Освіта» (Україна ХХІ ст.)
|
Залучення учасників освітнього процесу до процедури дослідження у галузі методики навчання математики в педагогічних ЗВО, коледжах, ліцеях, гімназіях південного регіону України та обробки результатів дослідження
|
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/896-93-%D0%BF#Text
|
8.
|
Проєкт концепції математичної освіти України
|
Залучення учасників освітнього процесу до процедури дослідження у галузі методики навчання математики в педагогічних ЗВО, коледжах, ліцеях, гімназіях південного регіону України та обробки результатів дослідження
|
https://lib.iitta.gov.ua/711990/1/%D0%9A%D0%BE%D0%BD%
D1%86%D0%B5%D0%BF%D1%86%D1%96%D1%8F%20%
D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1
%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0
%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8.pdf
|
9.
|
Концепція нової української школи наказ МОН України від 14.12. 2016р. № 988-р
|
Залучення учасників освітнього процесу до процедури дослідження у галузі методики навчання математики в педагогічних ЗВО, коледжах, ліцеях, гімназіях південного регіону України та обробки результатів дослідження
|
http://xn----7sbabjc3a3bjjerupj8d7f5fj.org/fond/f_032_3.html
|
10.
|
Постанови Кабінету міністрів України від 14.11.2018 № 952 «Про деякі категорії осіб з особливими освітніми потребами»
|
Залучення учасників освітнього процесу до процедури дослідження у галузі методики навчання математики в педагогічних ЗВО, коледжах, ліцеях, гімназіях південного регіону України та обробки результатів дослідження
|
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/952-2018-%D0%BF#Text
|
11.
|
Розпорядження Кабінету міністрів України від 22.08.2018 № 584-р «Деякі питання участі України у міжнародному дослідженні якості освіти PISA-2021»
|
Залучення учасників освітнього процесу до процедури дослідження у галузі методики навчання математики в педагогічних ЗВО, коледжах, ліцеях, гімназіях південного регіону України та обробки результатів дослідження
|
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/584-2018-%D1%80#Text
|
12.
|
Розпорядження Кабінету міністрів України від 13.12.2017 № 903-р «Про затвердження плану заходів на 2017—2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа»
|
Залучення учасників освітнього процесу до процедури дослідження у галузі методики навчання математики в педагогічних ЗВО, коледжах, ліцеях, гімназіях південного регіону України та обробки результатів дослідження
|
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/903-2017-%D1%80#Text
|
13.
|
Статут Херсонського державного університету (нова редакція)
Затверджений наказом МОН України від 08.08.2019 № 1083
|
Ведення документації
|
http://www.kspu.edu/About/StatuteKSU.aspx
|
Науковий керівник НДЛ: завідувач кафедри алгебри, геометрії та
математичного аналізу, кандидат педагогічних наук, доцент Таточенко В.І.
Склад наукового колективу, задіяного в роботі НДЛ:
-
Науковий керівник НДЛ , завідувач кафедри, кандидат педагогічних наук, доцент Таточенко В.І.
-
Доктор фізико-математичних наук, професор Савченко О.Г.
-
Кандидат фізико-математичних наук, професор Кузьмич В.І.
-
Кандидатка педагогічних наук, доцентка Кузьмич Л.В.
-
Кандидатка педагогічних наук, ст. викладачка Григор`єва В.Б.
-
Кандидат фізико-математичних наук, доцент Плоткін Я.Д.
-
Кандидатка фізико-математичних наук, доцентка Котова О.В.
-
Асистентка Гаран І.О.
Науково-дослідна робота (роботи), що виконується на базі лабораторії
1. Основні наукові результати:
- публікації:
V I Kuz’mich,L V Kuzmich,A G Savchenko,K V Valko |
Geometric interpretation and visualization of particular geometric concepts at metric spaces study |
Journal of Physics: Conference Series, Volume 2288, XIV International Conference on Mathematics, Science and Technology Education 18/05/2022 - 20/05/2022 Kryvyi Rih, UkraineV I Kuz'mich et al 2022 J. Phys.: Conf. Ser. 2288 012024https://doi.org/10.1088/1742-6596/2288/1/012024https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/2288/1/012024 |
8/6 |
0,35/0,27 |
V. Kiosak,A. Savchenko,L. Kusik |
On the properties of Ricci solitons |
American Institute of Physics Conference Proceedings. – 2022. – V. 2522. – Is. 1. – AIP Conference Proceedings 2522, 120006 (2022) – P. 120006-1 – 120006-7; https://doi.org/10.1063/5.0100792 |
7/4,67 |
0,3/0,1 |
V. Kiosak,A. Savchenko,L. Makarenko |
Invariant transformations that preserve mappings |
American Institute of Physics Conference Proceedings. – 2022. – V. 2522. – Is. 1. – AIP Conference Proceedings 2522, 120003 (2022) – P. 120003-1 – 120003-9; https://doi.org/10.1063/5.0100787 |
9/3 |
0,4/0,13 |
Bartkov Maxim,Katkova Tetiana,Kruglyk Vladyslav,Murtaziev Ernest,Kotova Olha |
Hazelcast Vs. Ignite:Opportunities for Java Programmers |
IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security, VOL.22 No.2, February 2022 Р. 406-412. https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2022.22.2.52 |
7/1,4 |
0,3/0,06 |
К. В. Валько,В. І. Кузьмич,Л. В. Кузьмич,О. Г. Савченко |
Інтерпретація взаємного розміщення точок метричного простору за допомогою графічних засобів |
Фізико-математична освіта. – 2022. – Т.34. – № 2. – С. 7 – 11.ІSSN 2413-158X (online)ISSN 2413-1571 (print)https://doi.org/10.31110/2413-1571-2022-034-2-001 |
5/3,75 |
0,26/0,195 |
Osadchyi, V.,Valko, N.,Kuzmich, L.,Abdullaeva, N. |
Research on the impact of specialized STEM education on later education choices. |
Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology, 10(2), 57–68.ISSN: 2521-1234 (online)https://doi.org/10.32919/uesit.2022.02.05 |
12/3 |
0,5/0,125 |
Koniukhov, S.,Krasheninnik, I.,Osadcha, K.,Lavrov, E.,Kotova, O |
Professional Training of Bachelors in Information Technologies based on Education for Sustainable Development Principles |
In Proceedings of the 1st Symposium on Advances in Educational Technology (AET 2020) - Volume 1, 2022. Pages 354-364ISBN: 978-989-758-558-6DOI: 10.5220/0000155000003364 |
11/2,2 |
0,46/0,092 |
Балакова О.Р. |
Задача Ердеша-Секереша для многокутників |
Магістерські студії. Альманах. Вип. 22, 2022. – Херсон – 453 с. – С. 354-355 ISBN 978-617-7090-91-4 |
2 |
0,24 |
Барболіна А.С. |
Методичні особливості вивчення теми «Піраміда» в шкільному курсі стереометрії профільного рівня |
Магістерські студії. Альманах. Вип. 22, 2022. – Херсон – 453 с. – С. 356-359 ISBN 978-617-7090-91-4 |
4 |
0,48 |
Гаран І.О. |
Формування дослідницьких математичних умінь майбутніх вчителів математики в процесі вивчення теорії рядів |
Магістерські студії. Альманах. Вип. 22, 2022. – Херсон – 453 с. – С. 362-365 ISBN 978-617-7090-91-4 |
4 |
0,48 |
Гошкович С.В. |
Числа Мерсенна та числа Ферма |
Магістерські студії. Альманах. Вип. 22, 2022. – Херсон – 453 с. – С. 367-369 ISBN 978-617-7090-91-4 |
3 |
0,36 |
Марецький І.С. |
Вивчення основ комбінаторики у профільній школі |
Магістерські студії. Альманах. Вип. 22, 2022. – Херсон – 453 с. – С. 372-374 ISBN 978-617-7090-91-4 |
3 |
0,36 |
Поспілько С.О. |
Обернені тригонометричні функції в шкільному курсі математики |
Магістерські студії. Альманах. Вип. 22, 2022. – Херсон – 453 с. – С. 387-389 ISBN 978-617-7090-91-4 |
3 |
0,36 |
Соловйова А.О. |
Розв’язування систем рівнянь у курсі алгебри і початків аналізу профільного рівня за допомогою онлайн платформи Geogebra |
Магістерські студії. Альманах. Вип. 22, 2022. – Херсон – 453 с. – С. 389-392 ISBN 978-617-7090-91-4 |
4 |
0,48 |
Фіалковська Л.В. |
Чисельні методи та розв’язування алгебраїчних рівнянь за методом Лобачевського |
Магістерські студії. Альманах. Вип. 22, 2022. – Херсон – 453 с. – С. 396-398 ISBN 978-617-7090-91-4 |
3 |
0,36 |
Валько К. В., Кузьмич В І., Кузьмич Л. В., Савченко О. Г. |
Елементи графічної інтерпретації під час вивчення студентами метричних просторів |
Педагогічний альманах: збірник наукових праць / редкол. В. В. Кузьменко (голова) та ін. Херсон: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», випуск 53, 2023.С. 93–98.https://doi.org/10.37915/pa.vi53.448http://ekhsuir.kspu.edu/handle/123456789/18482 |
7/5,25
|
0,32/0,24 |
Валько К. В.,Кузьмич В І., Кузьмич Л. В., Савченко О. Г. |
Формування поняття плоского розміщення точок засобами метричної геометрії при вивченні метричних просторів |
Фізико-математична освіта, Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, вип. 5(38), 2023. С. 7-11.ІSSN 2413-158X (online) ISSN 2413-1571 (print)https://doi.org/10.31110/2413-1571-2023-038-5-001 |
5/3,75 |
0,24/0,18 |
Пермінова Л.А.,Гаран І.О. |
Корпоративна культура Херсонського державного університету |
Збірник наукових праць «Педагогічні науки». Видавничий дім «Гельветика», вип. 100, 2022 р. 48 с., С. 41-46https://ps.journal.kspu.edu/index.php/ps/issue/view/75/332 ISSN (PrINt) 2413-1865ISSN (ONlINe) 2663-2772DOI 10.32999/KSU2413-1865 |
6/3 |
0,73/0,36 |
Коршун Ю.К. |
Роль алгебраїчного апарату у розвиваючих іграх |
Магістерські студії. Альманах. Вип. 23. 2023. – Херсон ‒ Івано-Франківськ. ХДУ,2023 – 667 с. – С. 510-513 |
4 |
0,4 |
Кулик В.В. |
Використання графічних методівпри вивченні геометрії у старших класахзагальноосвітніх навчальних закладів |
Магістерські студії. Альманах. Вип. 23. 2023. – Херсон ‒ Івано-Франківськ. ХДУ,2023 – 667 с. – С. 514-516 |
3 |
0,3 |
Масонов О.І. |
Перше знайомство учнів закладівсередньої освіти з адитивною теорією чисел |
Магістерські студії. Альманах. Вип. 23. 2023. – Херсон ‒ Івано-Франківськ. ХДУ,2023 – 667 с. – С. 522-524 |
3 |
0,3 |
Прядко А.С. |
Використання методів узагальненої збіжностіпри вивченні числових послідовностей та функціональнихпослідовностей і рядів у курсі математичного аналізу в закладах вищої освіти |
Магістерські студії. Альманах. Вип. 23. 2023. – Херсон ‒ Івано-Франківськ. ХДУ,2023 – 667 с. – С. 528-530 |
3 |
0,3 |
- участь у наукових заходах міжнародного та усеукраїнського рівня:
V. I. Kuz’mich,
L.V. Kuzmich,
A. G. Savchenko
K. V. Valko
|
Geometric interpretation and visualization of particular geometric concepts at metric spaces study |
Journal of Physics: Conference Series, Volume 2288, XIV International Conference on Mathematics, Science and Technology Education 18/05/2022 - 20/05/2022 Kryvyi Rih, Ukrainehttps://doi.org/10.1088/1742-6596/2288/1/012024https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/2288/1/012024 |
8/6 |
0,35/0,26 |
Валько К.В., Кузьмич В.І., Кузьмич Л.В., Савченко О.Г. |
Використання платформи «geogebra 3d» при вивченні тетраедра та плоского розміщення точок |
Матеріали Всеукраїнської науково-практичної онлайн конференції «Зростаюча конкурентоспроможна особистість в умовах діджиталізації суспільства». – Херсон: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2021. С. 18-25.http://ekhsuir.kspu.edu/123456789/15807 |
8/6 |
0,35/0,26 |
Koniukhov, S.,
Krasheninni, I.,
Osadcha, K.,
Lavrov, E.,
Kotova, O
|
Professional Training of Bachelors in Information Technologies based on Education for Sustainable Development Principles |
In Proceedings of the 1st Symposium on Advances in Educational Technology (AET 2020) - Volume 1, 2022. Pages 354-364ISBN: 978-989-758-558-6DOI: 10.5220/0000155000003364 |
11/2,2 |
0,46/0,092 |
Карпенко К.В. |
Коваріантні функтори у категорії компактів та неперервних відображень |
The 7th International scientific conference « Modern research in world science» (October 02-04, 2022). – SPC «Sci-conf.com.ua», Lviv, Ukraine, 2022. – 1320 с. - С. 355-359 |
5 |
0,6 |
Барболіна А.С. |
Шляхи мотивації вивчення стереометрії здобувачів освіти різної профільної спрямованості |
Концептуальні шляхи розвитку освіти та педагогічної науки. Матеріали науково-практичної конференції (м. Чернігів, 16-17 вересня 2022р.). – Одеса: Видавництво «Молодий вчений», 2022. – 124 с. - С. 20-24 |
5 |
0,6 |
Соловйова А.О. |
Використання методу перевернутого навчання під час вивчення алгебри та початків аналізу на профільному рівні |
Концептуальні шляхи розвитку освіти та педагогічної науки. Матеріали науково-практичної конференції (м. Чернігів, 16-17 вересня 2022р.). – Одеса: Видавництво «Молодий вчений», 2022. – 124 с. - С. 40-43 |
4 |
0,48 |
Шеремет Т.Л. |
Методика підготовки до ЗНО з математики засобами веб-ресурсів |
Сучасні аспекти модернізації науки: стан, проблеми, тенденції розвитку: матеріали ХХV Міжнародної науково-практичної конференції / за ред. І.В. Жукової, Є.О. Романенка. м. Рига (Латвія): ГО «ВАДНД», 07 жовтня 2022 р. 487 с. – С. 336-339 |
4 |
0,48 |
Медведська В.О. |
Поведінка функції, що визначає розмірність просторів Хn |
Принципи і методи математичної підготовки в багаторівневій системі вищої освіти: сучасний та історичний погляд здобувачів і молодих вчених: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції здобувачів вищої освіти та молодих вчених. – Харків: ХНАДУ.- 2022. – 183 с. – С. 134-137 |
4 |
0,48 |
Міхашан О.В. |
Вивчення поняття паралельності у шкільному курсі геометрії в умовах неформальної освіти як сучасний напрямок розвитку математичної компетентності |
Проблеми педагогічної освіти: реалії сьогодення, нові ідеї та перспективи. Матеріали науково-практичної конференції (м. Полтава, 25-26 листопада 2022 р.). – Одеса: Видавництво «Молодий вчений», 2022. – 52 с. – С. 19-21ISBN: 978-617-8074-29-6 |
3 |
0,18 |
Валько К. В.,
Кузьмич В І.,
Кузьмич Л. В., Савченко О. Г. |
Формування поняття плоского розміщення точок засобами метричної геометрії при вивченні метричних просторів |
Фізико-математична освіта, Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, вип. 5(38), 2023. С. 7-11.
ІSSN 2413-158X (online)
ISSN 2413-1571 (print)
https://doi.org/10.31110/2413-1571-2023-038-5-001 |
5/
3,75 |
0,24/
0,18 |
Савченко О. Г.
|
Fuzzy metrization of spaces of *-measures |
International scientific conference "Algebraic and geometric methods of analysis", Odesa, Ukraine, May 29 – June 1. – 2023. – P. 91.
https://ontu.edu.ua/download/konfi/2023/AGMA-2023-theses.pdf
|
1 |
0,2 |
Контактна інформація:
науковий керівник НДЛ Таточенка В.І.
Електронна адреса: